Optioner Buljong


Aktieoption. BREAK NEDLAGET Aktieoption. Aktieoptionskontraktet är mellan två samtyckta parter och optionerna utgör normalt 100 aktier i en underliggande aktie. Utställnings - och köpoptioner. En aktieoption anses vara ett samtal när en köpare ingår ett avtal om att Köpa ett lager till ett visst pris före ett visst datum En option anses vara en uppsättning när köpeskillingen köper ett kontrakt för att sälja ett lager till ett överenskommet pris före eller före ett visst datum. Tanken är att köparen av en Köpoption tror att det underliggande aktieöket kommer att öka, medan alternativet säljaren tänker annars. Optionsinnehavaren har fördelen att köpa aktien till en rabatt från sitt nuvarande marknadsvärde om aktiekursen ökar före utgången. Om köparen emellertid Anser att ett lager kommer att minska i värde, ingår han ett köpoptionsavtal som ger honom rätt att sälja aktierna vid ett framtida datum. Om den underliggande stammen förlorar värde före utgången är optionsinnehavaren kunna sälja det till ett premie från nuvarande marknadsvärde. Stämpelpriset för ett alternativ är vad som dikterar om det är värdefullt. Strike-priset är det förutbestämda priset på vilket det underliggande beståndet kan köpas eller säljas. Starkkursen är lägre än nuvarande marknadsvärde. Placera optionsinnehavarnas vinst när aktiekursen är högre än nuvarande marknadsvärde. Aktieoptionsoptioner. Personaloptioner liknar köpoptioner eller köpoptioner, med några viktiga skillnader. Än att ha en bestämd tid till förfall Det innebär att en anställd måste vara anställd under en bestämd tidsperiod innan han tjänar rätt att köpa sina optioner. Det finns också ett bidragspris som ersätter en aktiekurs, vilket motsvarar den nuvarande marknaden Värde när arbetstagaren får alternativen. Hur man gör det bästa köttlagret. Få en fråga för allvarliga ätter Skicka dina frågor till e-postskyddade och snälla inc Lyssna på ditt seriösa äter användarnamn i din e-post. Alla frågor kommer att läsas, men tyvärr kan inte alla besvaras. Olika skärningar av kyckling producerar buljonger i olika färger, men låt inte utseendet lura dig Fotografier Vicky Wasik. Hämta receptet. Är de nycklar till att göra en rik kycklinglagret. Jag är inte nöjd med smaken av mina lager, de smakar inte något som de rika buljonger jag äter på restauranger. Vad kan jag göra för att göra en riktigt bra allsidig lager. Den hemliga ingrediensen av restaurangmat En bra kyckling bör ha en anständig kropp, tillsammans med en mild smaklig smak som förbättrar snarare än att konkurrera med såser, glasyr och soppbaser du gör med det. Det finns många knep för att suga upp en grundläggande kycklingföda, vilket ger kött som inte är en av dem. Till exempel slänger jag ofta några kycklingfötter för extra gelatin, vilket gör en stor skillnad i beståndets viskositet. Istället för att vara tunt som vatten har det gelatinösa beståndet mer kropp a Nd en lite klibbig konsistens när den torkar på dina läppar några av de egenskaper som behövs för en stor sås. Jag ska också använda min tryckkokare för att göra lager hemma, eftersom det påskyndar processen upp ganska och hjälper till att försegla i smak som Ellers kokar ut i luften när beståndet simmrar och ånger. Vissa människor använder marken kycklingkött och hårdhackade ben för att öka smak och kropp. En ökning av ytan kan hjälpa till med smak och gelatinutvinning. Jag har även tagit en sida från Dashi-regelboken av steeping kombu, en typ av tång som är rik på glutaminsyra, den aminosyra som är ansvarig för den tillfredsställande smakfulla smaken av umamirika livsmedel. Men alla dessa lageruppgraderingar kräver speciella shoppingresor, utrustning eller extra arbete För de av oss som redan gör lager ofta och är villiga att ta problem, det är bra Men det finns för många människor som aldrig gör egna lager hemma, och komplicerar det med den typen av tillägg gör lite till uppmuntra dem att prova. Här vill jag, i stället för att komma fram till det mest uttråkade, arbetsintensiva kycklingslaget, titta på några av de faktorer som kan påverka kvaliteten på en mycket grundläggande vit kycklingstock, förmodligen den mest mångsidiga Typ av lager och en som kräver ingen rostning av ben eller grönsaker Mitt mål här är att ge dig ett mycket enkelt lager recept som är extremt lätt att göra hemma utan några speciella ingredienser. Vad gör ett bra lager. I mina ögon är en God vit kyckling bör ha en fullständig ren smak av kyckling och aromatiska grönsaker och ha mer kropp än vatten Om det gels åtminstone något när det är kyldt, det är ett gott tecken så mycket som kroppen berör. Samtidigt är en Bra baslager bör inte ha några särskilt starka eller okonventionella smaker. Målet är mångsidighet, så vi vill se till att det kommer att fungera med alla typer av recept. En infusion av ingefära eller arom av dragon kan vara underbar i vissa applikationer, men de är åter också mycket specifikt ic smaker som vi kanske inte vill ha i ett baslager Vi behöver inte nödvändigtvis smaken av lager för att dominera en maträtt med den, vi vill bara ha den maträtten att bli berikad av beståndet. Faktum är att många rika restaurangbuljonger Som nämns i frågan uppe på lager från enbart lager En av de sätt som restauranger kommer till sådana djuplagda buljonger och såser är att börja med ett lager istället för vatten och sedan förbättra det ytterligare, tillagning ännu fler aromater och kött och det Minskar den för att koncentrera smakerna De är nästan som dubbla bestånd, med vilka specifika ingredienser kocken har byggt in i. Så istället för att tänka på lager som färdig produkt som ska smaka som en buljong serverad på en restaurang, är det bättre att tänka av lager som ett byggsten som är till hjälp för att komma fram till den slutliga djupa och komplexa smaken. Byggnadsblocken av lager. En mycket grundläggande vit kycklingmassa är en ganska enkel affär. Den är gjord med vatten, kyckling, aromatiska grönsaker som lök, morot och vitlök, och sedan örter De exakta ingredienserna är upp till kocken jag arbetade för en kock som hatade selleri, och det fanns inget lager i restaurangen som någonsin innehöll ett selleri-revben som hans lager och såser var exemplifierande, förresten Vissa Kockar kommer att lägga till andra aromatiska grönsaker, som fänkål eller purjolök, eller en mängd olika örter, från persilja till timjan och vikblad. Det är ingen rätt eller fel här, det är bara en fråga om preferens och smakprofilen du letar efter. För det här lageret kan jag hålla det otroligt enkelt kyckling, morot, lök, vitlök, selleri och persilja. Det är det. Låt oss ta en närmare titt på var och en av dessa. Tänk på kycklingen. Stocken kan göras med en hel kyckling, någon av dess delar eller en kombination I praktiken görs det vanligtvis med skrot och ben av en kyckling som redan har slaktats för andra användningsområden. Det hjälper dock att veta hur varje del av en kyckling kan förändra smakens smak. För att få reda på gjorde jag flera sorters lager, var och en med exakt samma amo Unts av kyckling, aromatiska grönsaker och vatten Det enda jag bytte var skuren av kycklingbenfritt bröstkött benfria ben köttvingar ben och sedan en hel kyckling. För att redovisa skillnader i pottstorlek och avdunstningshastigheter mättade jag de slutliga bestånden och tillsatt vatten för att ge dem alla upp till samma volym. Dessa spädde dem lite, men borde ha hjälpt till att korrigera för skillnader i smakintensitet på grund av variationer i vattenvolymen. Som du kan se i bilden ovan är färgen på det slutliga beståndet drabbas av kycklingsklippan som används Men det här är det som blir intressant Det lättaste, mest utspädda lageret var det som gjordes med benfritt kycklingbröst. Jag förväntade mig att beståndet, både baserat på dess färg och även bristen på smak i kyckling bröst i förhållande till andra delar, för att vara minst smakfulla Men här är hur varje lager smakade. I stället för att prova smaklös och tvättas ut, producerade kycklingbröstet den renaste provsmakningen med den mest intensiva kycklingen f lavor Men det producerade också det tunnaste beståndet, i form av kropp. Lårköttet producerade också ett ljust lager, men det hade en muddigare, mindre ren smak än bröstbeståndet. Vingarna producerade beståndet med den mest kropp som meningsfullt med tanke på antalet bruskrika leder i varje vinge. Men smaken var inte lika kyckling-y som bröstbeståndet. Bones gjorde också ett lager med en mindre distinkt kycklingsmak, men de bidrog med några basnoteringar som var trevliga. Hela kycklingen producerade en mellanklass, inte lika smaklig som kycklingbröstbeståndet, men inte så lerig som några av de andra. Jag trodde initialt inte mina resultat, eftersom jag brukar tänka på kycklingbröst som Minsta smakfulla del av fågeln Så jag skickade ett meddelande till Kenji för att se vad han trodde Egentligen som kartlägger exakt med tester som jag gjorde för min bok och tester gjorde jag på Cooks Illustrated Chicken Breast har det renaste smaken, men inte så mycket kropp, han skrev tillbaka. Okej, kanske är jag inte galen trots allt. Det här är till hjälp och utmanade verkligen några av mina egna antaganden, men jag kan verkligen inte rekommendera att göra lager från dyra stycken som kycklingbröst, såvida inte pengar verkligen är oro. Om du samlar skrot av kyckling till lager, men det här åtminstone visar att det är bättre, om det är möjligt, att försöka få lite vitt kött i blandningen tillsammans med ben för basnotor och vingar för gelatin. Giver frågan om kvalitet mot kostnad, jag dar mot vingar som det enda bästa alternativet för att skapa en bra balans mellan rik konsistens, anständigt kyckling-y-smak och relativt låg kostnad, men om du är den typ som gillar att samla kycklingskrot och slaktkroppar eller kan hitta dem till salu billigt på marknaden, så gör du bara Bra med vilken kombination av billiga skrapor du väljer att använda. Om du gör ett tunt men ändå smakfullt lager, kan du lägga till lite ojämn gelatin som kan hjälpa till att öka kroppen. Jag fann att ett paket ojämn gelatin mjukades i 1 4 kopp kallt vatten, och blandas sedan I 1 kvart i lager gjorde ett bra jobb med att förbättra kroppen utan att trycka på lageret i konstigt klibbigt, jellied territory. Arming Aromatics. En annan stor fråga med lager är hur man hanterar aromaterna. Det är vanligt att bara kasta halverade lökar och stora bitar av Morot och selleri i potten Men det är det bästa sättet. För att få reda på, gjorde jag en ny lagerlager I en lade jag aromaterna direkt till vattnet i stora bitar halverade lökar och stora bitar morot och selleri I en annan, Jag tärrade aromaterna och lade dem direkt till potten med vatten. Därefter kokade aromatiska ämnen. I det tredje skärmade jag aromaterna och sauted dem först i en neutral olja tills de mjukade och genomskinliga, tillsattes sedan vattnet och kycklingen. Säkrade sedan kokta aromater. Från bilden kan du se att de sauterade aromaterna producerade det mörkaste beståndet, men jag borde påpeka att jag inte visade dem synligt bruna alls medan de sautade, men det skapade också ett lager med en vegetabilisk smak som smakade mindre fräsch för mig , som om de hade varit överkokta till dunkelen. Hela aromaten gjorde under tiden ett lager med minst smak, vilket tyder på att ytarean verkligen gör skillnad när det gäller smakutvinning, även med en utökad tillagningstid för ett lager De släta kokta tärnade aromaterna smakade bäst för mig och mina andra smakare. De producerade ett lager som var både rent och smakfullt. Skimmerfrågan. Det är verkligen nödvändigt att skumma skummen. En av de saker som skrämmer hem kockar bort från att göra Beståndet är tanken att det måste vara noga med att skumma ofta av olja och scum som flyter till ytan. Jag ville se om det var så mycket att hoppa över skimming, så jag gjorde ytterligare två partier av lager, båda exakt detsamma, förutom en skummad och en som jag inte gjorde. Eftersom skimming avlägsnar vätska justerade jag volymer efter matlagning, som jag hade gjort med ovanstående bestånd, för att se till att vi smakade ungefär lika koncentrationsförhållanden. Jag visste med bot H-lager för att hålla dem vid en mycket mild simmer när de kokades, eftersom koksens turbulens kan fungera mycket av den ytan avskummade tillbaka i buljongen, vilket inte var mitt mål. En de var klara, jag stämde båda. Den sista Lagren var anmärkningsvärt liknande Om något var det skummiga beståndet en liten bit klarare än den skummade, som definitivt motsatte sig förväntningarna. Jag har inte en bra förklaring till detta, men här är en teori jag har kommit på med A Mycket av det skum som initialt flyter till ytan av ett lager är protein från några av köttets vätskor. När konsomm, som är koncentrerad kristallklar buljong, är en av de klassiska teknikerna för att klargöra vätskan med en proteinflotta på yta, ofta gjorda av äggvitorer Kanske, med en noggrann simmering, kommer proteinblocken som kommer till ytan av beståndet att sluta fungera som en konservs proteinflotta, fånga partiklar i buljongen och klargöra den i processen. Om beståndet simmas och hanteras Försiktigt nog, de orenheter som vunnit t distribueras tillbaka i buljongen och kan finstramas ut. Oavsett vilket sätt det här testet antyder att så länge du håller värmen låg och har en finmaskningsfilter, är du säker att låta beståndet Vara utan att skumma på det När det gäller fettet som ackumuleras på ytan, tycker jag att det är lättast att avlägsna när lagret har kylt och fettet har täppt sig på ytan. Det är emellertid värt att nämna att jag testat dessa bestånd i mindre satsstorlekar. Det är möjligt att större partier kan skapa ett djupare lager av fett på ytan vilket i sin tur kan påverka lagerets smak och klarhet på ett annat sätt. förhållandet och tillagningstiden. En av nycklarna till bra lager är helt enkelt att inte späda det för mycket. När jag började mina tester var jag begränsad av pottstorlek och dimension och fick använda 1 pund kyckling per 2 liter vatten mer och jag överflödde mina mindre krukor men det producerade lager som var lite för svaga. I efterföljande satser stötte jag upp kycklingen och fann att du vill ha minst 2 pund kyckling per 2 kvarter vatten, en 1 2 viktförhållande Idealiskt, men du lägger till ännu mer kyckling I en stor lagergryta kunde jag få en hel 8 pund kyckling nedsänkt i 4 gallons vatten, vilket gav de rikaste och mest smakrika resultaten För var 2: e kvart Av vatten, jag tillade också minst 1 hel stor tärnad lök, 2 stora tärningar ca Rottor, 2 salladslipor och ca 4 krossade vitlöksklyfta En fin persilja persilja kompletterar den, även om färska timjan och vikblad är också bra att inkludera. Det minsta förhållandet mellan ett kilo kyckling per kvarts vatten var tillräcklig för att extrahera Tillräckligt med gelatin från vingarna för att ge mig det här löst gelade lageret ovan Om du kan packa i ännu mer kyckling och aromater, blir ditt lager bara rikare och mer gelatinöst. När du inte lagar mat så länge som möjligt, riskerar du att Inte extrahera tillräcklig smak eller gelatin Koka det för länge och du kommer i fallet med allvarligt minskade avkastningar Under hela provningen smakade jag mina bestånd som de kokade och fann generellt ungefär 1 1 2 timmar för att vara en rimlig slutpunkt Av tid för en smakfull, rik buljong men inte så länge att det är ett stort engagemang för att göra det. När du har den här grundläggande beståndsdelen, kan du antingen hålla fast vid det eller prova några av de mer ambitiösa uppgraderingarna som jag nämnde ovan Tänk bara hur illa du kommer att fe El köper kycklingfötter. Hämta receptet. Basic Chicken Stock. What är det bästa varumärket av butiksköpta broth. We vet alla att hemlagad buljong eller lager är en sak av skönhet och glädje Det finns en enorm mängd smak även de svagaste hemlagad buljong, och i en idealisk värld skulle vi ständigt fylla våra kvartar med kyckling-, biff-, kalkon - och grönsaksbuljong i frysen för impromptu sopptillverkning. I verkligheten har vi dock aldrig tillräckligt med hemlagad beståndsdel för varje nattköksprojekt speciellt under Soppvecka Så är frågan vilken storeboughtbuljong som är bäst Har du en favorit Alla rekommendationer. De flesta goda soppan börjar med buljong eller lager. Lageret är tjockare och mer gelatinöst. Det är det rikaste lagret av buljong, tillverkat av massor av ben och andra broskigt material Buljong är tunnare och medan det fortfarande är gott smakar det inte när det kyls Många ignorerar skillnaderna mellan lager och buljong, emellertid särskilt på etiketter och förpackningar Och när vi har äkta hemlagad st Ocka brukar vi sippa det rakt, oadornat eller använda det i tjocka såser och använda tunnare storeboughtbuljonger för våra soppor. Men många kockar och kockboksförfattare slänger helt upp tanken på storeboughtbuljonger som de tycker är det bättre att använda vatten eller en snabb örtbuljong än vad som helst förpackat Jag är inte säker på att jag helt håller med den här många storeboughtbuljongen är verkligen för salt eller konstig smakande, men de är inte alla dåliga. Personligen köper jag vanligtvis Pacific Natural Foods organiska, lågnatron kyckling Buljong eller en liknande produkt från Trader Joe s De smakar lika bra som hemlagad Nope Men nyligen har jag bara inte gjort tillräckligt med buljong för att hålla fast med efterfrågan, och dessa är ekonomiska och välsmakande nog för soppor och såser. Så långt som andra Märken går, det var en bra artikel på Serious Eats på bästa kycklingbeståndet här. Sammanfattningsvis, några tips. Köp organisk buljong - Det är inte för mycket dyrare och det är vanligtvis lite mer smak. Köp lågnatriumbuljong - Låg natrium smakar alltid bättre, och det gör att du kan krydda din soppa. Full-natriumbuljong är vanligtvis alltför salt. Kycklingbuljong är det bästa köpet - Min egen personliga uppfattning är att de flesta kommersiella grönsaksbestånden surar provsmakning och tråkig Grönsaksbeståndet är snabbt och enkelt att göra billigt också. Använd bara dina skrotor och jag känner att om jag vill ha grönsakslager är det verkligen inte Det är värt att köpa kommersiellt köttlager, å andra sidan, är aldrig rik nog Om du verkligen vill ha nötkött, går du i besväret med att göra det själv, det är kostnaden för att ha en riktigt rik och fantastisk köttstock eller köpa en demi - Glace och rekonstituera det i lager Så, om jag köper buljong, kommer det förmodligen bli kyckling det verkar bara vara det mest väl gjort, när det gäller kommersiella alternativ. Det här är mina egna tankar och tips om att köpa buljong du har ett favorit märke av storebought buljong eller lager Varumärken för att undvika.

Comments

Popular posts from this blog

Pivot Point Forex Handelsstrategier

Online Alternativ Handel Och Kanada

Trading In Futures And Alternativ Tutorial