Optioner Fas 123r


En ny tillvägagångssätt för Equity Compensation. Om du är en särskilt flitig investerare eller en seriös finansiell nyhetssändning, kanske du har hört talas om FAS 123R. För dig som inte vet om det är FAS 123R 2006 års finansiella redovisningsstandard som införts av Financial Redovisningsstandarder Styrelsen FASB som kräver att företagen drar av den andel av aktierelaterad eget kapital som årligen ges till sina anställda. Här ser vi på varför denna redovisningsstandard har uppstått, vad det innebär och hur det kan påverka dig. Varför presentera detta Regel Många anställda får ersättning för eget kapital som ett tillägg till lönen. Traditionellt kommer denna ersättning i form av aktieoptionsbidrag som kan bytas ut för aktier i bolagets aktie. Den grundläggande tanken bakom FAS 123R är att kostnaderna i samband med eget kapitalbetalning för personaltjänster ska kostnadsföras på finansiella rapporter för att spegla den ekonomiska transaktionen som äger rum mellan ett företag och dess anställda för ytterligare läsning, se Visa och säg betydelsen av öppenhet. Egetkompensation har inte kostnadsförts tidigare eftersom det inte är en reell penningkostnad för ett företag. Eget kapitalutjämning är emellertid en direkt kostnad för aktieägarna. Aktieägarna är ägare till offentligt handlade företag och därför är de de som slutligen betalar för emission av extra aktier genom utspädning När ytterligare aktier emitteras av ett bolag eller konvertibla värdepapper omräknas sker utspädning Om det fanns 10 aktier i ett visst bolag som utfärdar ytterligare fem aktier för aktiekompensation skulle innebära att de tidigare ägarna av de 10 aktierna skulle se deras andel i företaget reduceras till endast två tredjedelar. Läs mer om den sanna kostnaden för aktieoptioner. Hur påverkar du varför ska det här vara en fråga investerare Tja, om du har mycket pengar bunden i aktier, har FAS 123R potentialen att ta en betydande bit av din portfölj s värde. Tidigare, ett företag som utfärdar ed aktieoptioner till sina anställda behövde inte bekosta dessa alternativ till exempel ett bidrag på 500 000 alternativ till en verkställande skulle kosta företaget ingenting på papper Nu kräver FASB att företagen tar ut optionstillägget multiplicerat med det verkliga värdet av bidraget Fortsätt med vårt exempel, låt oss anta att bidraget är 10 per alternativ, för totalt 5 miljoner 500.000 alternativ x 10 per option i aktieutjämningsavgift För att överensstämma med FAS 123R skulle företaget nu bekosta 5 miljoner , vilket påverkar dess ekonomiska resultat. Som du kan se kan det här nya sättet att göra saker i hög grad påverka lönsamheten hos vissa företag. Om du har många företag i din portfölj som är beroende av alternativ för att hålla sina chefer glada, borde du vara medveten om att Lagren av dessa företag kan vara på väg till en priskorrigering baserad på nyheterna att deras intäkter har minskat väsentligt som ett resultat av optionerna expensing. Arguments Against Against Opponents of e mployee optionsoption ESO expensing säger att optionsrätter hjälper företag att locka till sig och motivera nyckelpersoner och att de anpassar aktieägarnas intressen, dvs en ökning av aktiekursen med bidragsintressen, dvs en ökning av optionsvärdet. De hävdar också att om företag är skyldiga att bekosta alternativ , kommer de sannolikt att använda andra former av ersättning i stället - de som inte anpassar målen för aktieägarna med bidragsmottagarna. Å andra sidan hävdar de som stöder ESO-utgifter att egenkapitalkompensation överför aktieägarna till bidragsmottagare - de får 5 miljoner annars skulle det ha lämnats med företaget Dessa förespråkare av de nya reglerna hävdar att om lön kostnadsförs som ett utbyte för personaltjänster följer det med att aktiebaserad ersättning för samma arbetstjänster också ska bekostas. Vad kommer att ändras även om FAS 123R sätter lagerbaserade ersättningskostnader på företagens balansräkning de personer som får flest aktieoptioner kommer sannolikt att fortsätta se samma nivåer av ersättning som de alltid har sett. Enligt en undersökning av 350 företag som bedrivs av Deloitte Touche, får överordnade chefer den stora majoriteten av eget kapitalbaserad ersättning Deloitte Touche, 2005 Frågan är nu hur Aktiekompenserade chefer fortsätter att tjäna miljontals dollar utan att göra sina balansräkningar glödda med rött bläck Verkställande ersättningsexperter och värdepappersjurister söker frantiskt sätt att lösa detta konkreta. I motsats till FAS 123R har aktiekompensationen förändrats - alternativen är inte längre Det föredragna sättet att belöna ledande befattningshavare och nya sätt att belöna god företagsprestation har uppstått Några av dessa, som till exempel återhämtningsalternativ har grävts upp från 1990-talet - blomstringsdagen för tjurmarknadsfeber och ESO-bidrag från investerarens synvinkel Dessa nya fordon för kompensation är inte bara skrämmande och komplicerade men svåra att värdera, särskilt med tanke på att FASB h än så länge för att komma fram med exakta riktlinjer för 2006 och fortsätter att indikera att det kan förändra 123R ytterligare. Framtiden för ersättning för aktier är förmodligen ett derivat som ännu inte har konstruerats Innan FAS 123R tog optioner inte uttryckligen bort från ett företag s resultat i balansräkningen så, trots att de var bristfälliga, var de i sig attraktivare än andra ersättningsfordon. Nu är det alldeles lika dyrt att få till stånd en ersättning för anställda som ger aktieobservationsrättigheter SAR, utdelningar, optioner eller andra derivat av aktiebaserade incitament. , vilket ger de bästa incitamenten de som har den mest motiverande kraften. Från investerarens synvinkel bör aktiekompensation inte otillbörligt utspäda aktieägares ägande, bör betala chefer för appreciering av marknadsvärdet istället för aktiekursuppskattning som enkelt kan manipuleras genom att använda återköp av aktier , Och ska vara enkel att dissekera utan att behöva spendera dagar som plogar genom Juridisk fråga om obligatorisk inlämning Från verkställandens synvinkel bör aktiekompensation vara mycket levererad för att ge exponentiellt hög ersättning för exceptionell prestation, och det borde inte utsätta dem för potentiellt straffande inkomstskatter. Konklusion Oavsett framtiden medför förväntas en viss marknadsjustering av dela Priser som ett resultat av de nya FAS 123R-kostnadsutgiftsbestämmelserna innan ett magiskt nytt derivat tar platsen för bra gamla aktieoptioner Eftersom FAS 123R förändrar kraven på finansiella rapportering kommer implementeringen att förändra många företags lönsamhet i botten Om du har en portfölj av aktier, skulle du gärna rekommenderas att se om detta nya rapporteringsbehov kommer att ha en väsentlig inverkan på de rapporterade finansiella resultaten för företagen i din portfölj. För ytterligare läsning, se Alternativkompensation - del 1 och alternativkompensation - Del två. Den ränta vid vilken ett förvaringsinstitut lånar medel som hålls vid th e Federal Reserve till ett annat förvaringsinstitut.1 En statistisk mätning av avkastningen av avkastning för ett visst värdepapper eller marknadsindex Volatilitet kan antingen mätas. En handling var den amerikanska kongressen antagen 1933 som banklagen som förbjöd handelsbanker att delta i investment. Nonfarm lön hänvisar till något jobb utanför gårdar, privata hushåll och nonprofit sektorn Den amerikanska presidiet för arbete. Valutakortet eller valutasymbolen för den indiska rupien INR, indiens valuta Rupén består av 1.An Inledande bud på ett konkursföretags tillgångar från en intresserad köpare vald av konkursbolaget Från en pool av budgivare. Lipis Consulting, Inc. Stock Alternativ Utgifter för 123R-beräkningar. Hur man redovisar aktieoptionsutgifter - ASC 718 Reporting. It är helt ny Värld där ute, en som kräver att företagen ska uppskatta och redovisa en kostnad för aktiebaserad lön För de flesta företag innebär det att man använder en komplicerad modell för att uppskatta kostnaden för ett aktieoptio N. Riktlinjerna för värdering av optionsoptioner beskrivs i Redovisningsstandarder Kodifiering ASC 718 tidigare SFAS nr 123 R ASC 718 hävdar att värderingen av optionsoptioner ska kompletteras genom att använda Black-Scholes eller någon annan option-prissättningsmodell. I de flesta fall där En kostnad måste uppskattas och rapporteras. Företag brukar vända sig till sitt redovisningsföretag. Vissa företag kan fortfarande. Men företag med en extern revisor kan inte förvänta sig att deras revisor ska tillhandahålla dessa beräkningar. Revisorerna kommer att granska bolagets uppskattning men bolaget måste ge en uppskattning för att starta processen. Vi tror att det är så mycket konst som en vetenskap att bestämma rätt kostnad för ett alternativ. Du behöver inte bara förstå matematiken, men du måste också förstå hur en förändring i en variabel kommer att påverka beräkningen. Den här webbplatsen är inte avsedd För att ge dig en fullständig och grundlig förståelse för alla Blackcoles-Mertons komplexa eller andra tillvägagångssätt Vi vill dock ge dig en appre förståelse av processen. Först låt oss ha lite roligt Klicka här för att få en illustration av hur formelvariablerna kan påverka beräkningen Flytta värdena och se grafen. Nästa, hur använder vi den här informationen Lång historia kort, vi gör ofta en känslighetsanalys för våra kunder som vi kallar scenarietestning. Klicka här för en illustration. Nu för information du kan använda För en checklista kan du skriva ut och använda, klicka här. Först, här är några vanliga frågor som vi tycker att du hittar bra. David Harper är redaktör för Investopedia och följande är en bra sammanfattning av våra åsikter. Klicka på varje fråga för att se svaret eller utvidga alla svar. Regelets kärna kan sammanfattas i fyra ord tilldelningsdatum verkligt värde Företagen måste redovisa en kostnadsberäkning uppskattat verkligt värde när aktieincitament beviljas bidragsdatum På bidragsdatumet Vanilla-alternativet har inget inneboende värde eftersom strejken är lika med aktiekursen men det har tidvärde. I ett nötskal, alternativkostnaden är det inneboende värdetidvärdet. De flesta offentliga företag måste redovisa utgiften under första kvartalet av det första räkenskapsåret som börjar efter Effektdatum 15 juni 2005 Med andra ord måste ett offentligt företag med ett räkenskapsår som slutar den 31 december, börja utgiftsutgifterna under första kvartalet 2006. Effektdatum för mindre offentliga företag, dvs. intäkter och marknadsvärde mindre än 25 miljoner Privata företag försenades till den 15 december 2005 För de med räkenskapsårets slut i december måste de också börja erkännas under första kvartalet 2006. Regeln gäller wh men företaget betalar anställda med aktier eller på något sätt avvecklar aktier. Den stora skillnaden är mellan egetkapitalinstrument, t. ex. optioner, bundna aktier, ESPP-planer och skuldinstrument som uppskjuten kontanter. Notera att skuldbaserade utdelningar fortfarande måste redovisas till verkligt värde, men till skillnad från Aktiebaserade utmärkelser som endast mäts en gång vid beviljning uppskattas skulderna märkta till marknaden varje period. Ja Vi gillar att säga att denna regel bara är redovisning. Direktet påverkar varken kassaflödet eller skattebelastningen för företaget True Den redovisade inkomstskatten ändras men det är en resultaträkningspost. Kom ihåg att bokslutet skiljer sig från skatteböckerna. Regeln omklassificerar kontantflödesfördelen av övningar från operativt kassaflöde till finansiering av kassaflödet, det här är en Mycket bra att det var på fel ställe att börja med Denna förändring minskar på lämpligt sätt det operativa kassaflödet men ändrar inte nettokassaflödet. FASB beslutade att ge företagen ett val Deras avsikt var ädel, de vill att företagen ska vara korrekta och den bättre modellen beror på din informationsbas. Men jag gillar att säga att de har skiftat ansvaret för skönsmässigt ansvar på företagets axlar. Du har ett val och, med exakt samma information om ditt företag, två experter kan producera väsentligt olika resultat. Förmodligen inte teckningsoptioner är uppskjuten kompensation finansierad av aktieägare Som David Zion av CS First Boston har skrivit är den slutliga kostnaden för en personaloptionsplan det belopp som alternativen är i pengarna när de utövas Därför är utgiften en uppskattning av en framtida, obestridlig kostnad. Investerare bör försöka urskilja de ekonomiska konsekvenserna av optionsbidrag, men detta är inte ett särskilt unikt problem. Investerare är avsett att dekonstruera GAAP-uttalanden. Enligt vår uppfattning är det bästa sättet att behandla dem ur investerarens synvinkel är att bedöma sin potentiella utspädning, dvs deras potentiella inverkan på den framtida aktiebasen Institutional Investor Services ISS har i många år anställt en mycket bra metod som de kallar för aktieägarvärdeöverföring. De tillämpar en mycket avancerad analys, men du kan ta en liknande tack med liten ansträngning och få 80 av fördelarna. Vi rekommenderar att du inte placerar bokföringsvagnen före Affärshäst Om du föredrar konsulttalar bör bokföring vara ett programimplikation snarare än ett designkriterium Jag rekommenderar att du ser den nya regeln som en möjlighet att återkomma incitamentsplanen och utnyttja incitament mot bakgrund av de ekonomiska kostnaderna. Equity är en värdefull och skrämma resurs Regeln kan inte helt jämföras med spelplanen med hänsyn till kostnaden för aktiebaserade incitament, men det gör ett ganska bra jobb för att eliminera stora bokföringsförvrängningar. Till många konsulter försöker hjälpa sina kunder att spela påverka bokföringseffekterna, vissa Styrelserna spelar spel genom att påskynda enastående alternativ, eller till och med sämre, back dating stock options. Don t spela prissättningsmodellen för mycket, du måste vara konsekvent i din träffade hodologi och dagens smarta tillvägagångssätt skulle kunna förråda dig på linjen. Don t antar att dina investerare luras av bokföring. De kan vara kortfattade men de är inte dumma. Och snälla, ta inte en konsult som reflexivt föreslår att du utforskar kontantbaserade SAR för att de kan utnyttja ett smutthål. Investorbasen lär alltid oss ​​Vi tror att du kommer att göra mycket bättre att bekymra dig om mätvärdena och hurdlarna, dvs betala till prestationslikvation som är kopplad till prestationsbaserat begränsat lager än det inkrementella redovisningsslaget. Att ge incitament till talang är En kritisk affärsdesign Don t låta enbart redovisning driva den. I ett rådgivande nyhetsbrev, David Harper, redigerar de tydligt accelerationen av utestående alternativ, dvs för att minimera den redovisade utgiften som en styrelse röd flagga. Sådana handlingar förråder en styrelse som bryr sig mer om fönsterförband än avslöjande Vi gillar företag som bevarar deras ESPP snarare än att ta bort dem för att spara en några pennies i EPS eftersom, som First Data skrev, ESPP är en värdefull personalförmån som hjälper företaget i sina ansträngningar att attrahera, behålla och motivera värdefulla medarbetare är dessa fördelar väl värda de extra kostnader som redovisas för redovisningssyfte. Mark har arbetat med Rentrak i flera år och utför flera uppdrag i styrelsen och ledningsnivå. LCI har varit en stor hjälp till vårt styrelse och för mig genom att inte bara tillhandahålla uppgifter utan också en tydlig förståelse för våra mål och strategiska råd. Han och hans team har varit utomordentligt lyhörda och ett nöje att arbeta med. Paul Rosenbaum Ordförande och VD Rentrak. Jag har arbetat med Mark i mer än tio år. LCI tillhandahåller utmärkt kundservice och demonstrerar yttersta professionalism Mark tar hänsyn till våra speciella behov och införlivar nyanserna hos vårt företag i sina rekommendationer. De har en känsla av unika förhållanden som har uppstått, är inte mindre än heroiska . Barbara Deputy Vice President, Human Resources InterDent. Mark arbetade med under sin formativa etapp, rådgivning - Terrell Jones VD 1996-2002. Under åren har vi sett vissa problem uppskruvande med jämna mellanrum. Även om det är vanligt, har följande kort lista över fallgruvor ofta innovativa och till och med djärva lösningar som slår ut blunders I möjligheter I vissa fall kan de undvikas helt 2009. Lipis Consulting, Inc. Share-Based Payment. This Statement är en översyn av FASB Statement No 123, Redovisning för aktiebaserad ersättning Denna uttalande ersätter APB Opinion No 25, Redovisning för lager Utgiven till anställda och dess relaterade genomförandebeskrivning. Omfattningen av denna uttalande. I detta uttalande fastställs standarder för redovisning av transaktioner där ett företag utbyter sina egetkapitalinstrument för varor eller tjänster. Det behandlar även transaktioner där ett företag ålägger sig skulder i utbyte mot varor eller tjänster som är baserade på verkligt värde för företagets egetkapitalinstrument eller som kan lösas genom emission av det egna kapitalet Instrument Denna redovisning är främst inriktad mot redovisning av transaktioner där ett företag erhåller personliga tjänster i aktiebaserade betalningstransaktioner. Denna redogörelse ändrar inte redovisningsanvisningarna för aktiebaserade betalningstransaktioner med andra än de anställda som anges i uttalande 123 som ursprungligen utfärdats och EITF Utgåva nr 96-18, Redovisning för egetkapitalinstrument som utfärdas till annan än anställda för förvärv eller i samband med försäljning, varor eller tjänster Denna uttalande omfattar inte redovisning av anställdas aktieägande planer som omfattas av AICPA-ställningsförklaring 93-6, Arbetsgivarnas Redovisning för Anställda Aktie Ägarplaner. Skäl för att utfärda denna uttalande. De främsta orsakerna till att utfärda denna uttalande är. Lägga till bekymmer för användare och andra Användare av finansiella rapporter, inklusive institutionella och enskilda investerare, liksom många andra parter Uttryckt för FASB deras oro att använda Opinion 25 s inneboende va lue-metoden resulterar i finansiella rapporter som inte på ett trovärdigt sätt representerar de ekonomiska transaktioner som påverkar emittenten, nämligen kvitto och konsumtion av arbetstjänster i utbyte mot egetkapitalinstrument. Finansiella rapporter som inte trovärdigt representerar dessa ekonomiska transaktioner kan snedvrida emittentens redovisade finansiella ställning och resultaten av verksamheten som kan leda till en olämplig fördelning av resurser på kapitalmarknaderna. En del av FASB: s uppdrag är att förbättra standarder för ekonomisk redovisning till förmån för användare av finansiell information. Denna uttalande riktar sig till användarnas och andras problem genom att kräva en enhet för att erkänna kostnaden för de anställda tjänster som erhållits i aktiebaserade betalningstransaktioner, vilket avspeglar de ekonomiska konsekvenserna av dessa transaktioner i bokslutet. Att förbättra jämförbarheten hos rapporterad finansiell information genom att eliminera alternativa redovisningsmetoder. Under de senaste åren har cirka 7 50 offentliga företag har frivilligt antagit eller meddelat att de har för avsikt att anta uttalande 123 s marknadsvärderingsmetod för redovisning av aktiebaserade betalningstransaktioner med anställda Övriga företag fortsätter att använda yttrande 25 s inneboende värderingsmetod Styrelsen anser att liknande ekonomiska transaktioner bör redovisas på liknande sätt, det vill säga aktiebaserade ersättningstransaktioner med anställda ska redovisas med en metod. I överensstämmelse med slutsatsen i den ursprungliga uttalandet 123 anser styrelsen att dessa transaktioner ska redovisas med en marknadsvärderingsmetod av kräver den verkliga värderingsmetoden för alla offentliga enheter, eliminerar denna uttalande en alternativ redovisningsmetod, följaktligen kommer liknande ekonomiska transaktioner att redovisas på samma sätt. Förenklande US GAAP Styrelsen anser att amerikanska allmänt accepterade redovisningsprinciper GAAP bör förenklas när det är möjligt. Att alla enheter följer samma bokföring s tandard och eliminera Opinion 25 s inneboende värderingsmetod och dess relaterade detaljerade och formdrivna implementeringsvägledning förenklar den auktoritativa litteraturen. Konvertering med internationella redovisningsstandarder Denna uttalande kommer att leda till ökad internationell jämförbarhet vid redovisning av aktiebaserade betalningstransaktioner. I februari 2004, International Accounting Standards Board IASB, vars standarder följs av enheter i många länder, utfärdat International Financial Reporting Standard IFRS 2, aktiebaserad betalning IFRS 2 kräver att alla enheter redovisar en kostnad för alla anställda tjänster som erhållits i aktiebaserade betalningstransaktioner, med hjälp av en verkligt värdebaserad metod som i de flesta avseenden liknar den marknadsvärderingsmetod som fastställts i uttalande 123 och de förbättringar som gjorts i denna uttalande. Konvergerar till en gemensam uppsättning högklassiga finansiella redovisningsstandarder för aktie - Baserade betalningstransaktioner med anställda förbättrar jämförbarheten Av finansiell information runt om i världen och gör redovisningskraven för enheter som redovisar finansiella rapporter enligt både US GAAP och internationella redovisningsstandarder mindre belastiga. Krav i denna uppfattning. Denna uttalande kräver att en offentlig enhet mäter kostnaden för de anställda som mottas i utbyte för en tilldelning av egetkapitalinstrument baserat på tilldelningsdatumets verkliga värde av tilldelningen med begränsade undantag. Kostnaden kommer att redovisas under den period under vilken en anställd är skyldig att tillhandahålla service i utbyte mot tilldelningen. Den erforderliga tjänsteperioden är vanligtvis intjänandeperioden Ingen kompensationskostnad redovisas för eget kapitalinstrument för vilka anställda inte utför den erforderliga tjänsten. Arbetstagaraktieinköp planer kommer inte att leda till erkännande av kompensationskostnad om vissa villkor är uppfyllda. Dessa villkor är ungefär lika med de relaterade villkoren i uttalande 123.A icke-offentliga Enhet, likaså, kommer att mäta kostnaden för anställd service som erhållits i utbyte mot en tilldelning av egetkapitalinstrument baserat på det aktuella värdet av dessa instrument, med undantag för vissa omständigheter. Om det inte är möjligt att rimligt uppskatta det verkliga värdet på aktieoptioner och liknande instrument, eftersom det inte är praktiskt möjligt för att uppskatta den förväntade volatiliteten i företagets aktiekurs krävs en icke-offentlig enhet för att mäta sina utmärkelser av aktieandelar och liknande instrument baserat på ett värde som beräknas med hjälp av den historiska volatiliteten i ett lämpligt branschindex i stället för den förväntade volatiliteten i dess aktiekurs. En offentlig enhet kommer initialt att mäta kostnaden för de anställda som erhållits i utbyte mot en tilldelning av skuldinstrument baserat på dess nuvärda verkliga värde. Verkligt värde av denna tilldelning kommer att mätas senare vid varje rapporteringsdatum via avvecklingsdagen. Verkligt värde under den erforderliga serviceperioden redovisas som kompensationskostnad över det period En icke-offentlig enhet kan välja att mäta sina ansvarsbelopp till sitt eget värde via avvecklingsdagen. Tillgångsdagens verkliga värde av personaloptioner och liknande instrument kommer att beräknas med hjälp av optionsprissättningsmodeller anpassade för de unika egenskaperna hos dessa instrument om inte observerbara marknadspriser för samma eller liknande instrument är tillgängliga. Om en aktiekurs ändras efter tilldelningsdagen kommer inkrementell kompensationskostnad att redovisas i ett belopp som motsvarar det överskridande av det verkliga värdet av den modifierade priset över det verkliga värdet av ursprungliga utdelningen omedelbart före ändringen. Skatteförmåner enligt definitionen i denna redovisning kommer att redovisas som ett tillägg till inbetalt kapital Likvida medel som förtjänas till följd av de överskjutande skatteförmånerna redovisas i kassaflödesanalysen som finansiering kontant inflöden Avskrivning av uppskjutna skattefordringar avseende orealiserade skatteförmåner i samband med erkänd ersättningskostnad kommer b e redovisas som skattekostnad om inte det finns större skatteförmåner från tidigare utdelningar som återstår i inbetalt kapital som det kan kompenseras för. Noterna till finansiella rapporter från både offentliga och icke-offentliga enheter kommer att ge information om att hjälpa användare av finansiell information att förstå karaktären av aktiebaserade betalningstransaktioner och effekterna av dessa transaktioner i bokslutet. Hur denna redovisning ändrar övning och förbättrar finansiell rapportering. Denna uttalande eliminerar alternativet att använda yttrande 25 s inneboende värderingsmetod som redovisades i uttalande 123 som ursprungligen utfärdades Enligt yttrande 25 resulterade emitteringsoptioner för anställda i allmänhet inte för någon ersättningskostnad. I denna uttalande krävs att enheter redovisar kostnaden för de anställda som erhållits i utbyte mot utdelningar av egetkapitalinstrument baserat på tilldelningsvärdet av dessa utmärkelser Med begränsade undantag Erkännande av kompensationskostnaden hjälper oss ersättning för finansiella rapporter för att bättre förstå de ekonomiska transaktioner som påverkar ett företag och att fatta bättre resursallokeringsbeslut. Sådan information kommer särskilt att hjälpa användarna av finansiella rapporter att förstå effekten av aktiebaserade kompensationstransaktioner på ett företags finansiella ställning och resultat. Uttalandet kommer också att förbättra jämförbarheten genom att eliminera en av två olika metoder för redovisning av aktiebaserade ersättningstransaktioner och därmed också förenkla befintlig US GAAP. Att eliminera olika metoder för redovisning av samma transaktioner leder till förbättrad jämförbarhet av finansiella rapporter, eftersom liknande ekonomiska transaktioner kommer att bli redovisas på liknande sätt. Den verkliga värderingsmetoden i denna uttalande liknar den verkliga värderingsmetoden i uttalande 123 i de flesta avseenden. Följande är dock de viktigaste skillnaderna mellan de två. Offentliga enheter är skyldiga att mäta skulder som uppkommit Till anställda i s Harebaserade betalningstransaktioner till verkligt värde Icke-offentliga enheter kan välja att mäta sina skulder till anställda som uppkommit i aktiebaserade betalningstransaktioner till eget värde. Under utlåtande 123 mättes alla aktiebaserade betalningsskulder till eget innehav. Att redovisa utmärkelser av eget kapitalinstrument med hjälp av den verkliga värderingsmetoden om det inte är möjligt att rimligt uppskatta tilldelningsvärdet av tilldelningen av aktieandelar och liknande instrument eftersom det inte är praktiskt att uppskatta den förväntade volatiliteten hos Enhetens aktiekurs I sådana situationer redovisar företaget de instrument som är baserade på ett värde som beräknas genom att ersätta den historiska volatiliteten i ett lämpligt branschindex för den förväntade volatiliteten i aktiekursen. Med uttalande 123 får en icke-offentlig enhet tilldela sina aktier Med hjälp av antingen den verkliga värdesbaserade metoden eller minimivärdesmetoden anlitas för att uppskatta antalet instrument för vilka den erforderliga tjänsten förväntas bli gjord. Uttalande 123 tillåter att enheter ska redovisa förverkande som de uppstår. Inkompensationskostnaden för en ändring av villkoren för en tilldelning mäts genom att jämföra det verkliga värdet av den modifierade priset med det verkliga värdet av tilldelningen omedelbart före ändringsberäkningen 123 krävde att effekterna av en modifiering mättes som skillnaden mellan det verkliga värdet av den modifierade utmärkelsen vid det datum då den beviljades och priset sätts omedelbart före modifieringen bestäms utifrån den kortare av 1 dess återstående ursprungligen beräknade förväntade liv eller 2 den förväntade livslängden för den modifierade utmärkelsen. Denna uttalande klargör och expanderar även uttalande 123 s vägledning på flera områden, inklusive mätning av verkligt värde, klassificering av en utmärkelse som eget kapital eller Som en skuld och tilldelar kompensationskostnaden för rapporteringsperioden. Dessutom ändrar denna påstående F ASB-rapport nr 95, Kassaflödesanalys, att kräva att överskottsavdrag redovisas som ett finansiellt kassaflöde i stället för som en minskning av betalade skatter. Hur slutsatserna i denna uttalande hänför sig till FASB: s konceptuella ram. FASB Concepts Statement No 1, Målet för finansiell rapportering från företag, säger att finansiell rapportering ska ge information som är användbar för att göra affärs - och ekonomiska beslut. Att erkänna ersättningskostnader som uppkommit till följd av att de mottog arbetstjänster i utbyte mot värdefulla egetkapitalinstrument utfärdade av arbetsgivaren kommer att bidra till att uppnå det målet genom att ge mer relevant och tillförlitlig information om arbetsgivarens kostnader för att få anställda på marknaden. FASB Concepts Statement No 2, Qualitative Characteristics of Accounting Information, förklarar att jämförbarhet av finansiell information är viktig eftersom information om en företagsvinst Väldigt användbar om det kan vara com jämfört med liknande uppgifter om andra enheter Att upprätta den verkliga värderingsmetoden för redovisning som den erforderliga metoden ökar jämförbarheten, eftersom liknande ekonomiska transaktioner kommer att redovisas på liknande sätt vilket kommer att förbättra användbarheten av finansiell information. Kräver den verkliga värderingsmetoden ökar också neutraliteten i den resulterande finansiella rapporteringen genom att eliminera redovisningsförskjutningen mot att använda vissa typer av anställdas aktieoptioner för ersättningslöshet identifieras i Concepts Statement 2 som ett väsentligt inslag i representativ trovärdighet och relevans. Att troget representera den totala kostnaden för arbetstjänster till enheten ska kostnaden för tjänster som erhållits i utbyte mot utdelning av aktiebaserad ersättning redovisas i den enhetens finansiella rapporter. FASB Concepts Statement nr 6, Delar av finansiella rapporter, definierar tillgångar som sannolika framtida ekonomiska fördelar som erhållits eller kontrolleras av en viss Enhet som res Ultraljud av tidigare transaktioner eller händelser Arbetstagarstjänster som erhållits i utbyte mot utdelning av aktiebaserad ersättning kvalificeras som tillgångar, men endast tillfälligt när företaget tar emot och använder dem även om deras användning kan skapa eller tillföra värde till andra tillgångar i företaget. Denna uttalande kommer att förbättras Redovisning för ett företags tillgångar som följer av mottagandet av arbetstjänster i utbyte mot en aktiekurs genom att kräva att kostnaden för sådana tillgångar antingen kostnadsförs när de konsumeras eller aktiveras som en del av en annan tillgång i företaget enligt US GAAP. Kostnader och förmåner. FASB: s uppgift är att fastställa och förbättra standarder för ekonomisk redovisning och rapportering för allmänhetens vägledning och utbildning, inklusive förberedelser, revisorer och användare av finansiell information. För att uppnå detta uppdrag försöker styrelsen att fastställa att en föreslagen standard kommer att fylla ett betydande behov och att kostnaderna för att uppfylla denna standard jämfört med andra alternativ ves, are justified in relation to the overall benefits of the resulting information The Board s consideration of each issue in a project includes the subjective weighing of the incremental improvement in financial reporting against the incremental cost of implementing the identified alternatives At the end of that process, the Board considers the accounting provisions in the aggregate and assesses the perceived benefits and the related perceived costs on a qualitative basis. Several procedures were conducted before the issuance of this Statement to aid the Board in its assessment of the expected costs associated with implementing the required use of the fair-value-based accounting method Those procedures included a review of the comment letters received on the Exposure Draft, a field visit program, a survey of commercial software providers, and discussions with members of the Option Valuation Group that the Board established to provide information and advice on how to improve the guidan ce in Statement 123 on measuring the fair value of share options and similar instruments issued to employees in compensation arrangements That group included valuation experts from the compensation consulting, risk management, investment banking, and academic communities The Board also discussed the issues in the project with other valuation experts, compensation consultants, and numerous other constituents After considering the results of those cost-benefit procedures, the Board concluded that this Statement will sufficiently improve financial reporting to justify the costs it will impose. The Effective Dates and Transition Requirements of This Statement. This Statement is effective. For public entities that do not file as small business issuers as of the beginning of the first interim or annual reporting period that begins after June 15, 2005.For public entities that file as small business issuers as of the beginning of the first interim or annual reporting period that begins after Dece mber 15, 2005.For nonpublic entities as of the beginning of the first annual reporting period that begins after December 15, 2005.This Statement applies to all awards granted after the required effective date and to awards modified, repurchased, or cancelled after that date The cumulative effect of initially applying this Statement, if any, is recognized as of the required effective date. As of the required effective date, all public entities and those nonpublic entities that used the fair-value-based method for either recognition or disclosure under Statement 123 will apply this Statement using a modified version of prospective application Under that transition method, compensation cost is recognized on or after the required effective date for the portion of outstanding awards for which the requisite service has not yet been rendered, based on the grant-date fair value of those awards calculated under Statement 123 for either recognition or pro forma disclosures For periods before the required effective date, those entities may elect to apply a modified version of retrospective application under which financial statements for prior periods are adjusted on a basis consistent with the pro forma disclosures required for those periods by Statement 123 Nonpublic entities that used the minimum value method in Statement 123 for either recognition or pro forma disclosures are required to apply the prospective transition method as of the required effective date. Early adoption of this Statement for interim or annual periods for which financial statements or interim reports have not been issued is encouraged. REFERENCE LIBRARY.

Comments

Popular posts from this blog

Pivot Point Forex Handelsstrategier

Online Alternativ Handel Och Kanada

Trading In Futures And Alternativ Tutorial